Gyorsabb, kényelmesebb, zöldebb.
Ön sem szeret sorban állni? Intézze víz- és csatornadíj számláit egyszerűen, néhány kattintással az interneten!
Az e-számla a hagyományos papír alapúval egyenértékű, elektronikus formában kiállított számla. Olyan hitelesített, időbélyegzővel ellátott dokumentum, amelyet egyszerűen lementhet számítógépére, vagy bármikor visszakereshet az e-számla felületen.
- Az e-számla előnyei - miért érdemes regisztrálni a díjmentes szolgáltatásra?
- Hogyan működik az e-számla?
- A bankkártyás fizetésről - tájékoztató
Az e-számla előnyei - miért érdemes regisztrálni?
Az e-számla szolgáltatással járó előnyök:
GYORS - Nincs szükség postai kézbesítésre, a számlák már kiállításuk után láthatóak az e-számla felületen.
KÉNYELMES és EGYSZERŰ - Néhány kattintással megtekintheti, ellenőrizheti és akár kifizetheti számláit (otthonából, vagy egy nyaralás, üzleti út alatt is). Minden beérkező új számláról értesítést kap, így biztosan nem feledkezik meg róla.
NINCS TÖBBÉ ELVESZETT SZÁMLA! Az elektronikus számla nem veszik el, vagy sérül meg. A számítógépre lementve elektronikus formában tárolható, bármikor, másodpercek alatt akár évekre visszakereshető.
HELYTAKARÉKOS - az évek során az e-számla több tucat oldalnyi papírszámlát helyettesíthet, amelyek így nem halmozódnak fiókjában.
BIZTONSÁGOS - Mivel kizárólag egyéni bejelentkezés után lehet megtekinteni az e-számlát, illetéktelenek nem láthatják. Az e-számla minden egyes példánya eredeti és hiteles, elektronikus aláírás és időbélyeg biztosítja, hogy megfeleljen a jogszabályban előírt követelményeknek. Hivatalos ügyintézésnél (pl. hitelbírálatnál) ugyanúgy használható, mint a nyomtatott számla.
KÖRNYEZETBARÁT - A papírszámla leváltásával Ön is segíthet nekünk környezetünk kímélésében: az elektronikus számla használatával élő fát, energiát és ivóvizet takarítunk meg, emellett hozzájárulunk a CO2 és más, az üvegházhatásért felelős anyagok csökkentéséhez. Egy kis lépés, hogy a gyermekeink és unokáink számára élhető környezetet biztosítsunk. Kérjük, legyen partnerünk ebben!
Hogyan működik az e-számla?
A szolgáltatással kapcsolatos legfontosabb kérdések-válaszok:
Díjmentes a szolgáltatás?
Az E-számla szolgáltatást díjmentesen biztosítjuk valamennyi ügyfelünk számára. A szolgáltatás bármikor visszamondható, amely után visszatérhet a papír alapú számlázásra.
Mi szükséges a szolgáltatás használatához?
Az e-számla használatához internet hozzáférés és működő e-mailcím szükséges. Az elkészült e-számlák az elektronikus felületen megtekinthetőek, letöltésük PDF formátumban lehetséges. A PDF formátum kezeléséhez az Acrobat Reader dokumentumkezelő szoftvert ajánljuk, amely az Adobe oldaláról díjmentesen letölhető.
Hogyan lehet regisztrálni?
A Tettye Forrásház Zrt. által kiállított elektronikus számlák két szolgáltatónál, a Számlaközpontnál és a Vectrum Kft.-nél (Teleszámla) is elérhetőek. A kívánt szolgáltató kiválasztása után, a Regisztráció fülre kattintva töltse ki az űrlapot és válasszon felhasználói nevet, jelszót. Ezután ellenőrizzük vevőkódját, majd megadott e-mailcímén kap egy linket, amelyre kattintva megerősítheti regisztrációját. A regisztráció aktiválása után társaságunk honlapján a Bejelentkezés menüpont alatt, vagy a kiválasztott szolgáltató (Számlaközpont/Teleszámla) oldalán jelentkezhet be az e-számla szolgáltatásra.
Hogyan lehet használni a szolgáltatást?
Miután regisztrált a szolgáltatásra, soron következő vízdíjszámláját papírszámla helyett már e-számla formájában kapja meg. Amikor új e-számlája érkezik, automatikus e-mailben értesítjük a számla elkészültéről, amelyet az E-számla rendszerben megnézhet, letölthet, vagy akár ki is nyomtathat. Ehhez be kell jelentkeznie felhasználói neve és jelszava megadásával itt a Bejelentkezés fül alatt vagy a Számlaközpont/Teleszámla oldalán, ahol a belépést követően megjelenik az Ön e-számlás felülete.
Hogyan egyenlítheti ki e-számláját?
Amennyiben e-számlára vált, nem küldünk Önnek több csekket, erre a fizetési módra tehát nincs lehetőség! Banki átutalással (ez esetben kérjük, a közlemény rovatban adja meg a kiegyenlíteni kívánt számla sorszámát), készpénzes vagy bankkártyás befizetéssel ügyfélszolgálati irodánkban, illetve csoportos beszedéssel is rendezheti e-számláját. Amennyiben eddig csoportos beszedéssel fizette vízdíjszámláit - egyéb irányú megkereséséig - e-számlái esetében is ily módon járunk el a továbbiakban.
További fontos tudnivalók:
A számlák kiállítását követően minden egyes e-számlát 8 évig tárol a rendszer, tehát 8 évig bármikor megnézhetőek, letölthetőek az e-számla felületről. (Javasoljuk, hogy készítsen biztonsági mentést a számláiról.)
Az e-számla a papír alapú számla adatain túl egy időbélyegzőt és egy fokozott biztonságú elektronikus aláírást tartalmaz - ezek teszik hitelessé a számlát és biztosítják eredetét, valamint a tartalom sérthetetlenségét.
A PDF formátum megnyitásakor az Acrobat Reader dokumentumkezelő fejlécében ellenőrizheti a letöltött hiteles számlacsomag elektronikus bélyegzőjét. Felhívjuk figyelmét, hogy az e-számla csak elektronikus formában hiteles, papír alapú számlát utólag nem lehet róla kiállítani!
Ha a regisztrációval vagy a bejelentkezéssel gondja akad, kérjük, írjon az informacio@szamlakozpont.hu (Számlaközpont) vagy a teleszamla@vectrum.hu címre (Teleszámla).
Tájékoztató a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetésről
A Tettye Forrásház Zrt. (cégjegyzékszám: 02-10-060354, adószám: 14925889-2-02) elektronikus számláinak kiegyenlítésére a Számlaközpont Zrt. weboldalát és a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja ügyfeleinek.
A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg: a Számlaközpont weboldala csak a számlával kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Számlaközpont weboldala nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Számlaközpont weboldala tájékoztatja.
Figyelem! A kártyás fizetéshez olyan internet böngésző program szükséges, amely támogatja az SSL titkosítást. A kiegyenlített számla ellenértéke, vagyis a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.
Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
Mire figyeljen a számla kiegyenlítésekor?
- Kérjük, figyelmesen olvassa át a Számlaközpont weboldalának biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
- Tartsa nyilván a kiegyenlítésekkel kapcsolatos adatait és tranzakciós adatait (tranzakció azonosító, engedélyszám)!
- Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá!
- Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
Az SSL a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. A CIB bank rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítja az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. Az ügyfél által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
A bankkártyás fizetés lépései
1. A Számlaközpont weboldalán Ön kiválasztja a kiegyenlíteni kívánt számlát, melynek összegét bankkártyás fizetéssel szeretné rendezni.
2. Ezt követően átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
4. A fizetést követően Ön visszatér a Számlaközpont oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően - ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, a CIB Bank elindítja az ügyfél számlájának megterhelését a szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül vissza a fizetőoldalról a Számlaközpont oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző Vissza/Back vagy a Frissítés/Refresh gombjára kattint, illetve bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Gyakori kérdések és válaszok az internetes kártyás fizetésről
I. KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, illetve egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák internetes használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható internetes vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártya, amely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lett, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
II. FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően kezdeményezi a fizetést, melynek eredményeként átkerül a bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez megadja kártyaszámát, lejárati idejét és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében ellenőrzik a kártyaadatok eredetiségét, fedezet, vásárlási limitjét. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) a számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a kártyabirtokos a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön ún. engedélyszámot kap, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás (zárolás)?
Amint a tranzakcióról a bank értesül, azt azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, amely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
III. SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás miatt lehet sikertelen; de bankkártya használat esetében lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
- A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
- A kártya internetes használata a számlavezető bank által tiltott.
- A kártyahasználat tiltott.
- A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
- A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
- Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
- A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
- A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra!
- A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra!
Technikai jellegű hiba
- Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
- Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával!
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól SMS jelentést kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza a szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeget nem terhelik, a zárolást a bank feloldja.
IV. BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. A CIB Bank rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítja az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben garantált a fizetés biztonsága. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a szolgáltató honlapjára jut vissza, amennyiben a szolgáltató oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, kérjük, hagyja üresen a mezőt.

A regisztráció lépései:
- A Regisztráció fülre kattintva töltse ki az űrlapot és válasszon felhasználói nevet, jelszót. (Számítógépe biztonsági beállításaitól függően böngészőjében megjelenhet egy biztonsági figyelmeztetés. Ebben az esetben, kérjük, a "nem" gombra kattintson a folytatáshoz!)
- Ezután ellenőrizzük vevőkódját, majd az Ön által megadott e-mailcímre küldünk egy linket, amelyre kattintva megerősítheti regisztrációját.
- A regisztráció aktiválása után a Bejelentkezés menüpont alatt vagy a Számlaközpont oldalán jelentkezhet be az e-számla szolgáltatásra.
Már több e-számla szolgáltató közül is választhat
A Tettye Forrásház Zrt. által kiállított elektronikus számlák már több szolgáltatónál, a Számlaközpontnál a Díjnet-nél és a Vectrum Kft.-nél (Teleszámla) is elérhetőek.
