Közérdekű adatokFogyasztóvédelmi törvény szerinti adatokSzolgáltatási területünkFogyasztóvédelemAdatvédelemJogszabályi háttérPartnereink

Panaszkezelés
 

 

Panaszügyek kezelése

 Felhasználói panasz: a víz-, illetve csatornaszolgáltatási tevékenységre vonatkozóan tett negatív észrevétel.
A felhasználók panaszaikat közvetlenül a víziközmű-szolgáltató ügyfélszolgálatához intézhetik szóban, írásban, telefonon, e-mailben.

1. A szóbeli panaszt a szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról panaszfelvételi jegyzőkönyvet vesz fel, melyet dokumentumkezelő rendszerében rögzít, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a felhasználónak, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. 

2. Az írásbeli panaszt a szolgáltató a beérkezését követően 15 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a szolgáltató indokolni köteles. A víziközmű-szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 

A víziközmű-szolgáltató indokolt esetben legfeljebb 15 nappal meghosszabbítja az ügyintézési határidőt, amelyről a panasztevőt írásban értesíti.

Amennyiben a felhasználó panasza nem jogos: a víziközmű-szolgáltató a felhasználót írásban, indoklással ellátva értesíti. Amennyiben jogos: a víziközmű-szolgáltató haladéktalanul intézkedik a téves ügyfélszolgálati eljárás javítása érdekében, és egyidejűleg a panasz bejelentőjét maximum 15 napon belül írásban tájékoztatja a kivizsgálás eredményéről, a jogos észrevételekhez kapcsolódó intézkedésekről.
Jogos panaszokhoz kapcsolódó kárigény esetén, a panaszkivizsgáló szervezeti egység megvizsgálja a bejelentett kár jogosságát, mértékét és megállapítja a felhasználó jogos kárigényét.

Nem tekinthető felhasználói panasznak: tájékoztatást kérő megkeresés; hibabejelentés; más felhasználó szabálytalan vízvételezésére, vagy csatornamű használatára vonatkozó bejelentés; a felhasználóval szembeni jogos követeléseknek, elengedésének, részletfizetésének engedélyezése, valamint a tatozás törlesztésének (futam idő) módosítása.


A víziközmű-szolgáltató vonatkozásában feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek elérhetősége


Ha a felhasználó megítélése szerint reklamációját a víziközmű-szolgáltató nem rendezte kielégítően, a felhasználó panaszával fordulhat az alábbi szervekhez


Adatok - Fogyasztóvédelmi törv.



Változások az online számla adatszolgáltatás kapcsán

2020. július 1-től adatot kell szolgáltatni az adóhatóság felé minden belföldi adóalany felé kiállított számláról.

Bővebben

Mire jó egy üvegnyi szennyvíz?

A szennyvíz nemcsak azért hasznos, mert például biogázt és zöldáramot termelhetünk belőle. Kutatásokban is szerepet kap, mivel fontos információkat hordozhat magában.

Bővebben

Ivóvízvezeték felújítás Pellérden

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy június 29-én ivóvízvezeték-rekonstrukció indul Pellérden, a József Attila utcában.

Bővebben

Megelőzhető a pincék, alagsorok elöntése!

A nyári záporok alkalmával egyre gyakrabban hullik a városra rövid idő alatt rekordmennyiségű csapadék. Ilyenkor előfordul, hogy az esővíz nemcsak a csapadékgyűjtő-, hanem a szennyvízcsatornákba is megtalálja az utat. Ha magasabb az utcai csatornák vízszintje, a fizika törvényeinek megfelelően (akárcsak a közlekedőedényeknél) a házak aknáján vagy lefolyóján keresztül visszaáramolhat a szennyvíz a mélyebben fekvő ingatlanokba.

Bővebben

Újraindul a leolvasás és a vízmérő-csere

Június 15-től újra elindulnak a járványhelyzet miatt felfüggesztett tevékenységek: a vízmérő leolvasás, a bekötési és mellékvízmérő-csere, a szakszerűségi vizsgálat, valamint a mérőhelyek ellenőrzése.

Bővebben

Teljes méret

Interaktív térképünkön a közterületen végzett munkálatokról tájékozódhat.
A térképet folyamatosan aktualizáljuk.

  

OLDALTÉRKÉP  |  IMPRESSZUM  |  KÖZÉRDEKŰ ADATOK  |  JOGI NYILATKOZAT