Közérdekű adatokFogyasztóvédelmi törvény szerinti adatokSzolgáltatási területünkFogyasztóvédelemJogszabályi háttérPartnereink

Panaszkezelés
 

 

Panaszügyek kezelése

 Felhasználói panasz: a víz-, illetve csatornaszolgáltatási tevékenységre vonatkozóan tett negatív észrevétel.
A felhasználók panaszaikat közvetlenül a víziközmű-szolgáltató ügyfélszolgálatához intézhetik szóban, írásban, telefonon, e-mailben.

1. A szóbeli panaszt a szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról panaszfelvételi jegyzőkönyvet vesz fel, melyet dokumentumkezelő rendszerében rögzít, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a felhasználónak, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. 

2. Az írásbeli panaszt a szolgáltató a beérkezését követően 15 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a szolgáltató indokolni köteles. A víziközmű-szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 

A víziközmű-szolgáltató indokolt esetben legfeljebb 15 nappal meghosszabbítja az ügyintézési határidőt, amelyről a panasztevőt írásban értesíti.

Amennyiben a felhasználó panasza nem jogos: a víziközmű-szolgáltató a felhasználót írásban, indoklással ellátva értesíti. Amennyiben jogos: a víziközmű-szolgáltató haladéktalanul intézkedik a téves ügyfélszolgálati eljárás javítása érdekében, és egyidejűleg a panasz bejelentőjét maximum 15 napon belül írásban tájékoztatja a kivizsgálás eredményéről, a jogos észrevételekhez kapcsolódó intézkedésekről.
Jogos panaszokhoz kapcsolódó kárigény esetén, a panaszkivizsgáló szervezeti egység megvizsgálja a bejelentett kár jogosságát, mértékét és megállapítja a felhasználó jogos kárigényét.

Nem tekinthető felhasználói panasznak: tájékoztatást kérő megkeresés; hibabejelentés; más felhasználó szabálytalan vízvételezésére, vagy csatornamű használatára vonatkozó bejelentés; a felhasználóval szembeni jogos követeléseknek, elengedésének, részletfizetésének engedélyezése, valamint a tatozás törlesztésének (futam idő) módosítása.


A víziközmű-szolgáltató vonatkozásában feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek elérhetősége


Ha a felhasználó megítélése szerint reklamációját a víziközmű-szolgáltató nem rendezte kielégítően, a felhasználó panaszával fordulhat az alábbi szervekhez


Adatok - Fogyasztóvédelmi törv.



Megújult Üzletszabályzatunk

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy módosult társaságunk Üzletszabályzata, amelyet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal KSFO_2018/666-4 számú határozatával jóváhagyott.

Bővebben

23-án takarítottak, 26-án pihentek a pécsiek

A vízfogyasztás terén folytatódott a megszokott trend - karácsonykor és újév idején gyakran kevesebb ivóvíz fogy, mint máskor. Az év végét tekintve Pécsen és a környező településeken december 23-án használták el a legtöbb vizet (több mint 25 ezer köbmétert), míg karácsony másnapja bizonyult a pécsiek egyik legkevésbé aktív napjának: december 26-án csaknem éves negatív rekordot döntve mindössze 18 ezer köbméternyi ivóvíz fogyott a tározókból.

Bővebben

Vízhiány Kővágószőlős és Kővágótöttös területén

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy újabb meghibásodás történt az (ünnepek alatt javított) Kővágószőlős-Tótvár közti fővezetéken. A sérült vezetékszakasz cseréje miatt a mai napon (január 2-án) 16.00 órától várhatóan 22.00 óráig vízhiány lesz Kővágószőlős nagy részén és Kővágótöttös teljes területén. 

Bővebben

A Pécsi Vízműves követelések kapcsán

A napokban kiküldött, régi Pécsi Vízműves követelések kapcsán egy a sajtóban megjelent ügyfélbeszámoló szerint a felhasználót a behajtó cég azzal próbálta fizetésre bírni, hogy jelezte, elzárják a vizet otthonában, ha nem fizet.

Bővebben

Tűzcsap hozammérés Pécsett a Kodó dűlőben december 18-án

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy Pécsen a Kodó dűlő 1., valamint 4. szám előtti tűzcsapokon tervezett oltóvíz hozammérések miatt, 2018. december 18-án, kedden 11.00-16.00 óra között vízzavarosodás és nyomásesés fordulhat elő az a Fogadó városrész - Rácváros - Kovácstelep - Uránváros - Szigeti városrész - Ispitaalja és a Belváros területén.

Bővebben

Teljes méret

Interaktív térképünkön a közterületen végzett munkálatokról tájékozódhat.
A térképet folyamatosan aktualizáljuk.

  

OLDALTÉRKÉP  |  IMPRESSZUM  |  ADATVÉDELEM  |  JOGI NYILATKOZAT