Közérdekű adatokFogyasztóvédelmi törvény szerinti adatokSzolgáltatási területünkFogyasztóvédelemJogszabályi háttérPartnereink

Panaszkezelés
 

 

Panaszügyek kezelése

 Felhasználói panasz: a víz-, illetve csatornaszolgáltatási tevékenységre vonatkozóan tett negatív észrevétel.
A felhasználók panaszaikat közvetlenül a víziközmű-szolgáltató ügyfélszolgálatához intézhetik szóban, írásban, telefonon, e-mailben.

1. A szóbeli panaszt a szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról panaszfelvételi jegyzőkönyvet vesz fel, melyet dokumentumkezelő rendszerében rögzít, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a felhasználónak, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. 

2. Az írásbeli panaszt a szolgáltató a beérkezését követően 15 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a szolgáltató indokolni köteles. A víziközmű-szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 

A víziközmű-szolgáltató indokolt esetben legfeljebb 15 nappal meghosszabbítja az ügyintézési határidőt, amelyről a panasztevőt írásban értesíti.

Amennyiben a felhasználó panasza nem jogos: a víziközmű-szolgáltató a felhasználót írásban, indoklással ellátva értesíti. Amennyiben jogos: a víziközmű-szolgáltató haladéktalanul intézkedik a téves ügyfélszolgálati eljárás javítása érdekében, és egyidejűleg a panasz bejelentőjét maximum 15 napon belül írásban tájékoztatja a kivizsgálás eredményéről, a jogos észrevételekhez kapcsolódó intézkedésekről.
Jogos panaszokhoz kapcsolódó kárigény esetén, a panaszkivizsgáló szervezeti egység megvizsgálja a bejelentett kár jogosságát, mértékét és megállapítja a felhasználó jogos kárigényét.

Nem tekinthető felhasználói panasznak: tájékoztatást kérő megkeresés; hibabejelentés; más felhasználó szabálytalan vízvételezésére, vagy csatornamű használatára vonatkozó bejelentés; a felhasználóval szembeni jogos követeléseknek, elengedésének, részletfizetésének engedélyezése, valamint a tatozás törlesztésének (futam idő) módosítása.


A víziközmű-szolgáltató vonatkozásában feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek elérhetősége


Ha a felhasználó megítélése szerint reklamációját a víziközmű-szolgáltató nem rendezte kielégítően, a felhasználó panaszával fordulhat az alábbi szervekhez


Adatok - Fogyasztóvédelmi törv.



Több ezer mellékvízmérő hitelessége jár le december 31-én. Az Öné is köztük van?

A jogszabályi előírások szerint azokat a mellékvízmérőket, amelyekre egyéni számla készül, a gyári plombán lévő hitelesítési évtől számított nyolcadik évben cserélni kell.

Bővebben

Augusztus 19-én, szombaton délelőtt útlezárás a Zsolnay-szobornál

2017. augusztus 19-én, szombaton 8 órától várhatóan 13 óráig társaságunk tolózárcserét végez az ivóvízhálózaton a Zsolnay-szobornál, ezért a Rákóczi útról nem lehet a Szabadság utcára kanyarodni. A munkaterületet a Rét utcán vagy a Jókai utcán keresztül érdemes elkerülni.

Bővebben

Jurisics Miklós utcában folytatódik az ivóvízhálózat korszerűsítése

A TETTYE FORRÁSHÁZ Zrt. szakemberei a Jurisics Miklós utcában folytatják az ivóvízhálózat rekonstrukcióját. A korszerűsítési munka augusztus közepén kezdődik, amely összértéke meghaladja az 50 millió forintot.

Bővebben

Forgalmirend-változás a belvárosban várhatóan augusztus végéig

A TETTYE FORRÁSHÁZ Zrt. szakemberei Pécsett a Munkácsy Mihály utcában ivóvíz és szennyvízbekötő vezetéket építenek ki, amely miatt várhatóan augusztus végéig forgalmirend-változásra lehet számítani a belvárosban.

Bővebben

Közműátírás: két hét áll rendelkezésre a változás bejelentésére

Változott a jogszabály: július 1-jétől 30 nap helyett 15 napon belül jelezni kell a víziközmű-szolgáltatónál, ha a felhasználási helyen a felhasználó személye megváltozik.

Bővebben

Teljes méret

Interaktív térképünkön a közterületen végzett munkálatokról tájékozódhat.
A térképet folyamatosan aktualizáljuk.

  

OLDALTÉRKÉP  |  IMPRESSZUM  |  ADATVÉDELEM  |  JOGI NYILATKOZAT