Közérdekű adatokFogyasztóvédelmi törvény szerinti adatokSzolgáltatási területünkFogyasztóvédelemJogszabályi háttérPartnereink

Panaszkezelés
 

 

Panaszügyek kezelése

 Felhasználói panasz: a víz-, illetve csatornaszolgáltatási tevékenységre vonatkozóan tett negatív észrevétel.
A felhasználók panaszaikat közvetlenül a víziközmű-szolgáltató ügyfélszolgálatához intézhetik szóban, írásban, telefonon, e-mailben.

1. A szóbeli panaszt a szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról panaszfelvételi jegyzőkönyvet vesz fel, melyet dokumentumkezelő rendszerében rögzít, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a felhasználónak, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. 

2. Az írásbeli panaszt a szolgáltató a beérkezését követően 15 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a szolgáltató indokolni köteles. A víziközmű-szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 

A víziközmű-szolgáltató indokolt esetben legfeljebb 15 nappal meghosszabbítja az ügyintézési határidőt, amelyről a panasztevőt írásban értesíti.

Amennyiben a felhasználó panasza nem jogos: a víziközmű-szolgáltató a felhasználót írásban, indoklással ellátva értesíti. Amennyiben jogos: a víziközmű-szolgáltató haladéktalanul intézkedik a téves ügyfélszolgálati eljárás javítása érdekében, és egyidejűleg a panasz bejelentőjét maximum 15 napon belül írásban tájékoztatja a kivizsgálás eredményéről, a jogos észrevételekhez kapcsolódó intézkedésekről.
Jogos panaszokhoz kapcsolódó kárigény esetén, a panaszkivizsgáló szervezeti egység megvizsgálja a bejelentett kár jogosságát, mértékét és megállapítja a felhasználó jogos kárigényét.

Nem tekinthető felhasználói panasznak: tájékoztatást kérő megkeresés; hibabejelentés; más felhasználó szabálytalan vízvételezésére, vagy csatornamű használatára vonatkozó bejelentés; a felhasználóval szembeni jogos követeléseknek, elengedésének, részletfizetésének engedélyezése, valamint a tatozás törlesztésének (futam idő) módosítása.


A víziközmű-szolgáltató vonatkozásában feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek elérhetősége


Ha a felhasználó megítélése szerint reklamációját a víziközmű-szolgáltató nem rendezte kielégítően, a felhasználó panaszával fordulhat az alábbi szervekhez


Adatok - Fogyasztóvédelmi törv.



Szünetel az ügyfélfogadás május 31-én

Tájékozatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy május 31-én, pénteken rendszerkarbantartás miatt személyes és telefonos ügyfélfogadásunk szünetel.

Bővebben

Kiszíneztük a gyermekklinika falait

Társaságunk önkéntesei a Nevetnikék Alapítvány Interaktív Mesefal festés projektjéhez csatlakozva a Pécsi Gyermekklinika egyik folyosóját varázsolták barátságosabbá a hétvégén.

Bővebben

Újabb üteméhez ért a Mártírok útján folyó szennyvízhálózat-korszerűsítés

A felújítás az elkövetkezőkben a Semmelweis utca - Rét utca közötti szakaszon zajlik: május 6-tól várhatóan június második feléig tart a környező ingatlanok bekötéseinek cseréje, amelyet félpályás, szakaszos forgalomkorlátozás kísér.

Bővebben

Csőtörés miatt nincsen víz Kővágószőlősön

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy Kővágószőlősön kedd reggel (04.16.) meghibásodott a falu víztározóját töltő fővezeték, emiatt a település alsó részén, a mélyebben fekvő területeken átmenetileg nincsen ivóvíz.

Bővebben

Átmeneti vízzavarosodás fordulhat elő a Nyugati városrészben április 23-án

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy Pécsen a Szigeti út 58., Rácvárosi út 1., Fogadó utca 15., valamint a Szentlőrinci út 2/1. szám előtti tűzcsapokon tervezett oltóvíz hozammérések miatt 2019. április 23-án, kedden 11.00-16.00 óra között vízzavarosodás és nyomásesés fordulhat elő a Fogadó városrész - Rácváros - Kovácstelep - Uránváros - Szigeti városrész - Ispitaalja és a Belváros területén.

Bővebben

Teljes méret

Interaktív térképünkön a közterületen végzett munkálatokról tájékozódhat.
A térképet folyamatosan aktualizáljuk.

  

OLDALTÉRKÉP  |  IMPRESSZUM  |  ADATVÉDELEM  |  JOGI NYILATKOZAT