Közérdekű adatokFogyasztóvédelmi törvény szerinti adatokSzolgáltatási területünkFogyasztóvédelemAdatvédelemJogszabályi háttérPartnereink

Panaszkezelés
 

 

Panaszügyek kezelése

 Felhasználói panasz: a víz-, illetve csatornaszolgáltatási tevékenységre vonatkozóan tett negatív észrevétel.
A felhasználók panaszaikat közvetlenül a víziközmű-szolgáltató ügyfélszolgálatához intézhetik szóban, írásban, telefonon, e-mailben.

1. A szóbeli panaszt a szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról panaszfelvételi jegyzőkönyvet vesz fel, melyet dokumentumkezelő rendszerében rögzít, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a felhasználónak, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. 

2. Az írásbeli panaszt a szolgáltató a beérkezését követően 15 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a szolgáltató indokolni köteles. A víziközmű-szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 

A víziközmű-szolgáltató indokolt esetben legfeljebb 15 nappal meghosszabbítja az ügyintézési határidőt, amelyről a panasztevőt írásban értesíti.

Amennyiben a felhasználó panasza nem jogos: a víziközmű-szolgáltató a felhasználót írásban, indoklással ellátva értesíti. Amennyiben jogos: a víziközmű-szolgáltató haladéktalanul intézkedik a téves ügyfélszolgálati eljárás javítása érdekében, és egyidejűleg a panasz bejelentőjét maximum 15 napon belül írásban tájékoztatja a kivizsgálás eredményéről, a jogos észrevételekhez kapcsolódó intézkedésekről.
Jogos panaszokhoz kapcsolódó kárigény esetén, a panaszkivizsgáló szervezeti egység megvizsgálja a bejelentett kár jogosságát, mértékét és megállapítja a felhasználó jogos kárigényét.

Nem tekinthető felhasználói panasznak: tájékoztatást kérő megkeresés; hibabejelentés; más felhasználó szabálytalan vízvételezésére, vagy csatornamű használatára vonatkozó bejelentés; a felhasználóval szembeni jogos követeléseknek, elengedésének, részletfizetésének engedélyezése, valamint a tatozás törlesztésének (futam idő) módosítása.


A víziközmű-szolgáltató vonatkozásában feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek elérhetősége


Ha a felhasználó megítélése szerint reklamációját a víziközmű-szolgáltató nem rendezte kielégítően, a felhasználó panaszával fordulhat az alábbi szervekhez


Adatok - Fogyasztóvédelmi törv.



Vízhiány várható Kővágószőlősön, Kővágótöttösön és Bakonyán

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a Kővágószőlős, Kővágótöttös települések útelágazásánál lévő akna felújítási munkálatai miatt 2020. január 21-én 8-16 óra között vízhiány várható Kővágószőlős, Kővágótöttös és Bakonya területén.

Bővebben

Csőtörés a Melinda utcában - folyamatban a javítás

Egy 100 mm átmérőjű PVC vezeték tört el a pécsi Melinda utca 3-5. közötti zöld területen péntek késő délután. A meghibásodás miatt 9 lépcsőházban szünetel a vízszolgáltatás, szakembereink dolgoznak a hiba mielőbbi elhárításán.

Bővebben

Csőtörés a Tettye utcában

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy csőtörés volt Pécsen a Tettye utca 1. szám előtt. A szakemberek a kora reggeli órákban kizárták a sérült szakaszt és megkezdték a vezeték cseréjét.

Bővebben

Aknamező: rejtett, romos, elképesztő mérőhelyek

Bár társaságunk rendszeresen felhívja rá a figyelmet, a vízmérő leolvasók sok elhanyagolt (vagy az előírásoktól eltérően kialakított) aknával találkoznak munkájuk során. Szakembereink legújabb gyűjtéséből közlünk néhányat.

Bővebben

Mellékvízmérő-csere: véghajrá

Az év utolsó heteiben gőzerővel zajlik a mellékvízmérő-csere, december 31-ig már minden időpont betelt a TETTYE FORRÁSHÁZ Zrt. szakembereinél, akik a felhasználók megrendelésére cserélik és szakszerűsítik az idén lejáró hitelességű mellékvízmérőket.
(Azokat a mérőket, amelyekre egyéni számla készül, a jogszabályok szerint nyolcévente cserélni kell; ha a tulajdonos ezt elmulasztja, a mérő elveszíti hitelességét, a felhasználó egyéni szerződése pedig a jogszabályoknak megfelelően az év végén automatikusan megszűnik.)

Bővebben

Teljes méret

Interaktív térképünkön a közterületen végzett munkálatokról tájékozódhat.
A térképet folyamatosan aktualizáljuk.

  

OLDALTÉRKÉP  |  IMPRESSZUM  |  ADATVÉDELEM  |  JOGI NYILATKOZAT