Tovább a tartalomhoz

Keresés

Változás a számlázásban: 2026. január 1-jétől csak elektronikus számla érkezhet a nem lakossági felhasználókhoz

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény és végrehajtási rendeletének módosítása értelmében 2026. január 1-jétől a víziközmű-szolgáltatók kizárólag elektronikus számlát bocsáthatnak ki a nem lakossági felhasználók részére. A változás célja a hatékonyabb, fenntarthatóbb digitális ügyintézés erősítése a közületi szektorban.

Kikre vonatkozik a kötelező elektronikus számlázás?

Minden olyan felhasználóra, aki jövedelemszerző gazdasági tevékenységet folytat, vagyis nem lakossági díjas ügyfél (például vállalkozások, intézmények).

Ha Ön már elektronikusan kapja vízdíjszámláját (PDF számla vagy Díjnet)

Ebben az esetben nincsen további teendője. Fontos! Ha e-mail címe megváltozik, kérjük, haladéktalanul jelezze társaságunknak, hogy a kapcsolattartás és a számlaküldés folyamatos maradhasson!

Mit kell tennie, ha még nem kap elektronikus számlát?

Ha Ön nem állt még át elektronikus számlára, de rendelkezésünkre áll elektronikus levelezési címe, kérjük, mielőbb gondoskodjon az elektronikus számlázás beállításáról. Az elektronikus számlaigénylés legegyszerűbb módjai:

Fontos információ az e-mail cím használatáról

A nyilvántartásunkban szereplő e-mail címét – amelyet akár korábbi regisztráció, adategyeztetés, kapcsolattartási adatlap kitöltése, vagy közhiteles (pl. Opten) adatbázis alapján rögzítettünk – társaságunk a jövőben kapcsolattartásra is használni fogja. Ide küldjük például számlája mellett a leolvasással kapcsolatos értesítéseket is.

Mikor küldjük ki az első elektronikus számlát?

Ha 2026. január 1-je előtt megadja elektronikus levelezési címét, akkor a gördülékeny átállás érdekében már a következő számláját is erre a címre küldjük el. Amennyiben az átállást későbbi időpontra szeretné halasztani, kérjük, írásban jelezze társaságunk felé!

Mi történik, ha nem ad meg e-mail címet?

Tájékoztatjuk, hogy ha 2025. december 31-ig nem érkezik hozzánk az elektronikus számla fogadására szolgáló, működő e-mail címre vonatkozó nyilatkozat, társaságunk 2026. január 1-től számláit a közhiteles nyilvántartásban szereplő hivatalos elektronikus elérhetőségére küldi meg mindaddig, amíg Ön másik címet nem közöl. Felhívjuk figyelmét, hogy azon ügyfelek esetében, akiknél 2026. január 1-jén nem áll rendelkezésre érvényes elektronikus elérhetőség, és nem biztosított a kapcsolattartás, a jogszabályoknak megfelelően társaságunk kötbért számíthat fel.

Miért fontos ez Önnek?

Az új előírások alapján 2026-tól a nem lakossági ügyfelek esetében megszűnik a papíralapú számlázás. A változás érdekében kérjük, mielőbb intézkedjen az elektronikus számlázáshoz szükséges nyilatkozat megtételéről, és ellenőrizze e-mail címének helyességét.

További információ és ügyintézés:

E-ügyfélszolgálat: https://www.tettyeforrashaz.hu/ugyfelszolgalat
Kapcsolatfelvétel, nyilatkozat küldése: uszi@tettyeforrashaz.hu
Díjnet regisztráció: www.dijnet.hu

Köszönjük, hogy együttműködésével segíti a zökkenőmentes digitális átállást!

2025.10.29.